הפליט הסורי חסר הכל, הפך לבעלים של רשת עסקים משגשגת

    ישראל פרייא | צילום מתוך 'טוויטר' 1 Comment on הפליט הסורי חסר הכל, הפך לבעלים של רשת עסקים משגשגת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תמונות הפליט הסורי המחזיק את ביתו בזרועותיו ומנסה למכור עטים על מנת לכלכל את משפחתו שברחה מסוריה חסרת כל, זעזעו את העולם. הפליט הפך לסמל הטרגדיה האנושית הנמצאת בשולי העיסוק הדמוגרפי והביטחוני העוסק באינטרסים של מדינות אירופה.

    תמונות האב מתחנן לאנשים שירכשו ממנו את העטים, עוררה בלבבות רבים רגשות, ונהיעה אותם לצאת לפעולה. תחת ההאשטאג BUY_PENS# הפכו לפופולריות ביותר בטוויטר, ועמוד שהוקם במטרה לאסוף כסף עבור האב ומשפחתו הצליח באופן חסר תקדים.

    מסתבר שהיעד הראשוני לגיוס 5000 דולר בלבד, היה לא ריאלי בעליל. עד כה נאספו לא פחות מ – 191,000 דולרים. האב, שהופתע מעוצמת הנדיבות ומגודל הנתינה, הבטיח להשתמש בכסף בדרך שתיטיב עם פליטים נוספים.

    ואכן, בחודשים שחלפו מאז התהודה והתמיכה שקיבל, הספיק האיש, עבדול חאלים אל-עטאר, לפתוח רשת עסקים בביירות בירת לבנון. בין עסקיו נמנים מאפייה, חנות קבאב ומסעדה, בהם הוא מעסיק 16 מבקשי מקלט סורים, ומסייע להם לחמוק מהמצוקות מהם הוא סבל.

    "נתתי בערך 25 אלף דולרים לחברים וקרובי משפחה", סיפר האיש לסוכנות הידיעות AP. "לא רק שחיי השתנו, אלא גם חיי הילדים שלי וחיים של סורים אחרים להם עזרתי. הייתי חייב להשקיע את הכסף, אחרת הוא היה נעלם. כשאלוקים רוצה לתת לך משהו, אתה תקבל אותו".

    בראיון אחר, הוא הביע דאגה לילדיו, בתו בת ה-4 ובנו בן ה-9: "המטרה שלי היא ללמד אותם. אני לא רוצה שהם יישארו איתי ברחובות. העתיד של ילדיי זה הדבר החשוב לי ביותר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל הכבוד למי שאסף לו כסף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1